اطلاعات تماس

خیابان فردوسی - ابتدای سیدعلی خان - ساختمان فرزین - طبقه 5 - واحد 508

همراه :09131274093 نادریان - 09133885770 مهدوی

ایمیل : design.bartar3000@gmail.com

با ما تماس بگیرید

نکاتی درباره طراحی و تزیین میز غذاخوری

میز غذاخوری

چگونگی تزیین و طراحی میز غذاخوری را بیاموزید.

در این مطلب پیرامون طراحی و تزیین میز غذاخوری با شما صحبت خواهیم کرد.چیدمان میزغذاخوری و طراحی آن تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون شما می گذارد.

تزیین و طراحی میز غذاخوری نقش مهمی را در ایجاد زیبایی میز غذاخوری و حتی زیباتر جلوه دادن طراحی دکوراسیون منزل به عهده دارد.

مهمان که داریم، از یک طرف به فکر انتخاب بهترین غذاها هستیم و از طرف دیگر، نحوه چیدمان میز و سفره هم ذهنمان را مشغول می کند. البته بی شک، همه خانم ها دوست دارند سفره ای زیبا بچینند اما بعضی ها فرصت کافی برای این کار ندارند یا فکر می کنند کار سفره آرایی، دشوار است و نمی توانند از عهده آن برآیند. در صورتی که همه خانم ها با قدری ذوق و سلیقه براحتی می توانند سفره ای زیبا بچینند و از غذایی که همراه با دوستان و آشنایان شان می خورند، لذت ببرند. بعضی ها فکر می کنند تزئین میزغذاخوری، کاری پرهزینه است و به همین دلیل اصلا به آن فکر هم نمی کنند.

از نظر این افراد، هرچه میز زیباتر باشد، هزینه اش هم بیشتر است. در حالی که چنین طرز تفکری اشتباه است و با حداقل هزینه هم می توان میزی زیبا آماده کرد. اولین قدم برای تزئین میزغذاخوری، تهیه یک رومیزی مناسب است، خوب است رومیزی ای تهیه کنید که رنگی جذاب و چشمگیر داشته باشد و با رنگ میزتان همخوان باشد. البته اگر رومیزی ای سفید یا با رنگ ملایم در خانه دارید و نمی خواهید رومیزی دیگری بخرید، خیلی نگران نباشید؛ چون رومیزی های ساده و سفید را هم می توان به زیبایی تغییر شکل داد و تزئین کرد.

به دستمال سفره ها اعتماد کنید

دستمال سفره های بازیگوش هم می توانند حسابی کمک حال تان باشند، این دستمال سفره ها وقتی سر میز غذا قرار می گیرند توجه همه را به خود جلب می کنند. حتی این دستمال سفره ها می تواند با رومیزی تان هم ست باشد، این بنا بر سلیقه شما است. می توانید به مطلب روش های تا زدن دستمال سفره مراجعه کنید و با انواع روش های آن آشنا شوید.

استفاده از گیاهان متفاوت بر سر میز غذا

وجود گیاهان خانگی روی میز غذا، هر جوری که باشد خوش آیند است. آن ها برای تان محیطی با الهام از طبیعت را به وجود می آورند و باعث می شوند تا شما غذای تان را در فضایی سرزنده تر میل کنید.

اگر میزی که در خانه دارید، خیلی بزرگ نیست حتی به جای رومیزی می توانید از روسری های بزرگ هم استفاده کنید و به کمک روسری های رنگی، جلوه دیگری به میزتان ببخشید. علاوه بر اینها، استفاده از پارچه های رنگی مستطیل شکلی که در طول میز قرار می گیرد و فقط وسط میز را پر می کند(رانر)، هم می تواند شکل دیگری به میز و محیط خانه بدهد. البته تهیه رانر کار بسیار ساده ای است و خیلی راحت می توانید خودتان آن را به کمک پارچه هایی که در خانه دارید، آماده کنید. با این حال، استفاده از شال های رنگی هم می تواند کار رانر را برای شما انجام دهد. برای انتخاب رنگ ها هم بهتر است به محیط دقت کرده و رنگ های متناسب با محیط را انتخاب کنید. البته اگر رنگ رومیزی شما روشن باشد، استفاده از رانری پررنگ می تواند زیبایی بیشتری ایجاد کند و برعکس، اگر رومیزی پررنگ است، رانری کمرنگ و ملایم که مکمل رنگ رومیزی باشد، مناسب خواهد بود.

منبع:mentodecor.ir