اطلاعات تماس

خیابان فردوسی - ابتدای سیدعلی خان - ساختمان فرزین - طبقه 5 - واحد 508

همراه :09131274093 نادریان - 09133885770 مهدوی

ایمیل : design.bartar3000@gmail.com

با ما تماس بگیرید

نکاتی برای ساختن و آراستن غرفه های نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی فرصت مناسبی است که کسب و کارهای گوناگون به معرفی فعالیت ها و خدمات خود بپردازند و نمونه های اجرایی خود را به معرض دید عموم بگذارند. در عین حال شرکت ها را قادر می سازد تا بصورت مستقیم نظر کاربران و مخاطبان خود را در خصوص محصولاتشان بشنود و دید درستی نسبت به مسیری که در پیش دارند ترسیم نماید.
برای همین غرفه سازی و غرفه آرایی یکی از علوم تبلیغاتی است که اگر چه مانند تبلیغات محیطی و بنری، و یا حتی تبلیغات اینترنتی آنچنان به چشم نمی آید، اما اصول و فنون ظریفی دارد که اگر از این قوانین پیروی نشود، نتیجه قابل قبول نخواهد بود.
برگزاری موفق یک کمپین تبلیغاتی در نمایشگاه، منوط به اجرای صحیح و زمانبندی شده وظایفی است که تیم اجرایی مشخص می کند. بخشی از این وظایف بصورت مستقیم در نمای کلی محصول نهایی اثر مستقیم دارد. مثلا کیفیت ساخت مواد و بهره گیری از بهترین اجناس موجود، و یا مهارت تیم ساخت و از اینها مهمتر، خلاقیت مجریان در آرایش و دکور بندی سالن.
اما در کنار این موارد، مهارت تیم برنامه ریز دارای اهمیت مجزایی است. چرا که اگر تیم اجرایی بدون هماهنگی های لازم اقدام به ساخت و یا نصب پالت ها و سایر مواد نماید، ممکن است تاثیرات جبران ناپذیری بر روند کار بگذارد که نتیجه کار را بی ارزش و بلا استفاده نماید.
غرفه سازی نمایشگاهی تنها استفاده از ابزارهای فیریکی نیست یک غرفه نمایشگاهی باید دارای روح باشد. در غرفه سازی از ابزارهای فیریکی در کنار طرح های خلاقانه به عنوان وسیله ای برای ایجاد فرصت های فروش و بازاریابی استفاده می شود.
مهم ترین هدف در غرفه سازی نمایش محصولات یا خدمات است اما امروزه بسیاری از شرکت ها تنها از غرفه برای نمایش محصولات خود استفاده نمی کنند بلکه از این ابزار قدرتمند مارکتینگ در ایجاد بستری برای تعامل و ارتباط با بازدیدکنندگان استفاده می کنند.

گام های مهم

برای ساخت غرفه های نمایشگاهی اولین قدم انتخاب محل مناسب است پس از مرحله تصمیم گیری و انتخاب نمایشگاه متناسب با فعالیت و نوع کسب و کار شما اینبار نوبت به انتخاب فضای غرفه می رسد. این محل باید با برنامه های شرکت و محصولات یا خدمات آن هماهنگی و تناسب داشته باشد. ابعاد و متراژ این فضا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. گرچه لزوما غرفه های بزرگتر موفق تر از غرفه های کوچکتر عمل نمی کنند اما داشتن فضای با ابعاد مناسب خیال شما را از داشتن یک غرفه ایده آل تا اندازه ای راحت تر می کند. ابعاد غرفه شما باید متناسب با محصولات شرکت , بازدید کنندگان و میهمانان احتمالی غرفه باشد. پس از آن استفاده از نرم افزارهای مهندسی برای طراحی غرفه های نمایشگاهی , سازه های نمایشگاهی , دکوراسیون غرفه و نحوه چیدمان غرفه است که در آن استفاده های خلاقانه از متریال , رنگ ها , نور پردازیی و ویترین ها و قفسه های مختلف و … غرفه آرایی نمایشگاهی شما را تشکیل می دهند.
یکی از نکات مهم در غرفه سازی انتخاب کف پوش های مناسب است این نکته اهمیت زیادی دارد که می خواهید روی چه سطحی غرفه نمایشگاهی خود را برپا کنید. یکی از کف پوش هایی که در ساخت غرفه استفاده می شود کف پوش های کاذب است این نوع کف پوش هاا کف غرفه را 10 تا 15 سانتی متر از حد معمول بالاتر می آورند. جنس این نوع کف پوش ها از نئوپان یا پارکت است .از مزایای استفاده از اینن نوع کف پوش در غرفه سازی صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل عایق نمودن کف غرفه و زیبایی و چشم گیر بودن آن است.
استفاده از کف پوش های مختلف از جمله سنگ , سرامیک , کاشی، پارکت و لمینیت نیز در غرفه سازی رایج است برای زیباتر و چشم گیر تر شدن می توان کف غرفه را با فرش یا قالی پوشاند این کار به ایجاد صمیمت بیشتر با مشتری و دادن روح و زیبایی به غرفه شما کمک می کند.

منبع:طرح آریا