اطلاعات تماس

خیابان فردوسی - ابتدای سیدعلی خان - ساختمان فرزین - طبقه 5 - واحد 508

همراه :09131274093 نادریان - 09133885770 مهدوی

ایمیل : design.bartar3000@gmail.com

با ما تماس بگیرید

ترفندهایی جذاب برای طراحی دکوراسیون

دکوراسیون

با نکاتی جذاب جذاب در طراحی دکوراسیون آشنا شوید.

در این مطلب ترفندهایی جذاب از طراحی دکوراسیون را برای شما بازگو می کنیم.طراحی دکور مناسب اثر زیادی بر بهبود روحیه افراد دارد.

“خطر کنید که موفقیت پشت دیواره ترس است.” این جمله ای است هر طراح خلاق و موفقی باید به آن معتقد باشد. زمانی که طراحی دکورراسیون داخلی یک خانه شروع می شود خیلی وقت ها خارج شدن از چهارچوب های تکراری و تست شده کاری پر خطر به نظر می رسد زیرا نتیجه آن ممکن است در نهایت چندان هم خوب تمام نشود ولی درعین حال تنها هنگامی که طراح از یک اثر هنری برجسته یا الگویی متفاوت در طراحی معماری داخلی بهره گیرد می تواند با یک حرکت بی باکانه تصویر یا حال و هوایی جذاب و باور نکردنی خلق کند.

دکوراسیون

میزان خلاقیت و بی مانند بودن طرح های ارائه شده در زمینه طراحی داخلی، متفاوت است. هدف اصلی دکوراسیون داخلی، چیدمان فضای مفید منزل به روشی خلاقانه می باشد. روش به کار رفته باید طوری باشد که اولاً به صورت مؤثری از فضای موجود استفاده کند و ثانیاً یک زمینه خلاقانه و زیباشناسانه ایجاد نماید. دکوراسیون فقط به منازل محدود نمی شود؛ بسیاری از شرکت های معتبر، مغازه ها و دفتر های کار به خاطر دکوراسیون عالی و چشمگیرشان، استثنایی هستند.
با این حال، در زمینه طراحی داخلی منزل، در واقع هدف اصلی در یک چیز خلاصه می شود: آرامش. بعضی از بهترین تکنیک های دکوراسیون، آن هایی هستند که احساس آرامش، آسایش یا به بیان ساده تر، احساس “آشنا بودن با خانه” را ایجاد می کنند. این شامل تمام اتاق های منزل، از طراحی آشپزخانه، طراحی حمام و به ویژه طراحی اتاق خواب می باشد.
این هنر سالها در حال رشد و پیشرفت بوده است و بهترین طراحان داخلی بدون شک به دانشکده های طراحی داخلی رفته و در این زمینه درس خوانده اند. چیدن اشیاء یا ترکیب رنگ ها در دکوراسیون ممکن است کار آسانی به نظر برسد، ولی بسیار مشکل تر از سطح تصور ماست. مواردی که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، تصور و مفهوم سازی، بررسی های فنی و تکنیکی، اجزاء و لوازم منزل و چگونگی قرار گرفتن تمام این ها در کنار هم در قالب یک دکوراسیون کامل و بی نقص است.
با این وجود، برای داشتن یک دکوراسیون داخلی چشمگیر و برجسته، به یک عمارت بزرگ با تعداد زیادی اتاق از جمله اتاق نوجوان و اتاق کودک و صرف زمان بسیار نیازی نیست. طراحی ساده یک کلبه کوچک نیز می تواند زیبا باشد. کافیست اشیائی مانند چراغ ها و  طراحی مبلمان را بررسی کنید و برای خودتان یک پروژه ترتیب دهید.
فرش، میزها و حتی قاب عکس های زیبا زمانی که به روش صحیحی کنار هم چیده شوند، چشم انداز زیبایی خلق می کنند.

آشپزخانه به عنوان یک اتاق

آشپزخونه تون رو یک اتاق در نظر بگیرید و سعی کنید وسایل مورد نیازتون رو در اون بچینید. فرمی که میخواید رو بهش بدید. مدل کابینت ها رو قرار بدید. قسمت اوپن رو اگر علاقه دارید براش درست کنید. تصمیم بگیرید کدوم دیوار مناسب اینکاره.  بعد از مشخص شدن جای تمام لوازم، حالا رنگ رو انتخاب کنید. دوست دارید چه تن رنگی استفاده بشه؟ تیره یا روشن؟ کابینتها چه رنگی باشن؟ کابینت آشپزخانه ام دی اف یا فلزی باشد؟ و خیلی از برنامه ریزی های دیگه ای که مشخص میکنه چیدمان آشپزخانه شما چطور باشه.

مزایای استفاده از جزیره در آشپزخانه

جزیر از سبکهای طراحی آشپزخانه اس که در مطلب قبلی توضیحش دادیم. جزیره شیوه خیلی مناسبی برای ارتباط فضایی بین شیمن و آشپزخانه اس. اینکه میز ناهار خوری و یا میز کار بین پذیرایی و آشپزخانه باشه و هیچ دیواری این دو فضا رو از هم جدا نکنه، همبستگی خوبی رو در خانواده ایجاد میکنه و برای مادرانی که میخوان راحت تر کودکشون رو کنترل کنن خیلی مناسبه.

مطبخ در آشپزخانه

این رو هم بگم که این سبک آشپزخونه برای خانوم هایی که علاقه ای به پخت و پز جلوی جمع ندارن و یا با حجاب سختشونه مناسب نیست و بهترین پیشنهاد برای اونها، استفاده از مطبخ خیلی راحتتره. مطبخ قسمتی از آشپزخونه اس محفوظه و از دیگر قسمتهای خونه دید نداره. حسن مطبخ نه تنها راحتی و محفوظ بودن بانوی ایرانیه، بلکه باعث میشه بوی غذا در خونه نپیچه. ولی محدودیت های خاص خودش رو هم داره.

نورپردازی در آشپزخانه

بهتره نور در قسمت میز کار متمرکز باشه. چرا که احتیا به نور بیشتری داره.در بالای کابینتها و ظرفشویی هم میتونه به شکل غیر مستقیم باشه. اگر هم میز ناهار خوری  رو در آشپزخونه قرار میدید، بهتره در بالای میز ناهار خوری هم از چراغ های متمرکز استفاده بشه.

 همه ما عاشق آن هستیم که در پایان روز در اتاق خواب خود با خیالی راحت و آسوده استراحت کنیم، بعضی ها اما می خواهند با عجله چراغ ها را خاموش کنند و بخوابند، که به این دلیل است که ما برای سال های سال از طرح ساده و یکنواخت و حتی افسرده کننده در اتاق خواب خود بهره می بریم. این که اتاق خواب فقط مکانی برای خوابدن است کاملا اشتباه است، اتاق خواب می تواند به عنوان اتاق دیگری از خانه که در آن با آرامش یک مجله یا یک کتاب خوب را می توان خواند ، کمی تلویزیون تماشا کرد، و یا حتی قسمتی از کار خود را انجام داد و یا لذت یک صبحانه عالی را در آن از دست نداد. بنابراین با توجه به این موارد، این مجموعه از 20 طرح اتاق خواب مدرن و زیبا را برای شما گردآورده ایم که با الهام گرفتن از آن فضای بینظیری از اتاق خواب خود بسازید.

1. اگر جزو افرادی هستید که به نظم و نظافت اهمیت زیادی می دهد پس باید از دکوراسیونی با رنگ سفید استفاده کنید؛ سعی کنید اتاق نورگیری مناسبی داشته باشد تا در طول روز هم در آن احساس آرامش و طراوت کنید.

2. یک لوستر بزرگ می تواند عظمت بخش اتاق خواب شما باشد.

3. از یک تخت با Headboard استفاده کنید.

4. یک دیوار نسبتاً بزرگ بین تخت خواب و دیوار اصلی اتاق ایجاد کنید؛ می توانید از این فاصله به نحو احسنت استفاده کنید.

5. نمای چوبی برای یکطرف دیوار شاید ساده باشد اما فوق العاده تاثیر گذار است.

6. این سبک دکوراسیون اتاق خواب بهترین چیدمان برای هنرمندان است.

7. نورپردازی را فراموش نکنید ؛ یک نورپردازی ایده آل برای اتاق خواب باید حس آرامش را به شما القا کند.

8. اگر می خواهید مقداری نشاط را چاشنی کار کنید پس ترکیبی از رنگ های شاد را بکار ببرید.

9. رنگ زرد به دیوارها گرما و آرامش می بخشد.

10. برای یک اتاق کوچک استفاده از مبل راحتی و صندلی فضای شما را محدود می کند؛ می توانید خلاقیت به خرج دهید و کمدها رو طوری طراحی کنید که کار صندلی و مبل راحتی را هم برای شما انجام دهند.

11. از همان تاکتیک استفاده کنید تا بتوانید فقط با یک صندلی کوچک محصلی برای مطالعه داشته باشید.

12. تخت خواب رو طوری انتخاب کنید که از فضای زیر آن هم به خوبی استفاده کنید.

13. از آینه استفاده کنید ، کاربرد آینه در دکوراسیون بسیار است ، استفاده از آینه در اتاق خواب باعث می شود تا فضا بزرگتر دیده شود.

14. بازهم تاکید میکنیم رنگهای آرامبخش را فراموش نکنید.

15. پنجره هایی رو به آسمان شما را شگفت زده خواهند کرد.

16. از درهای کشویی استفاده استفاده کنید ؛ هم زیبا هستند هم فضای کمتری از اتاق شما اشغال می شود.

17. شاید از سقف شیب‌دار اتاق خود ناراضی باشید؟! اما اشتباه میکنید سقف شیب‌داری که پنجره داشته باشد ویژگی هایی را به اتاق شما می افزاید که دیگر اتاق ها از آن محروم هستند.

18. دیوارها را زیاد شلوغ نکنید؛ در حد یکی الی دو تابلو زیبا کفایت میکند.

19. یک رنگ اصلی در اتاق خود داشته باشید مثل رنگ فیروزه ای و ترکیب رنگی خود را بر اساس آن رنگ انتخاب کنید؛ اما هرگز فقط از یک رنگ استفاده نکنید.

منبع:منتودکور