اطلاعات تماس

خیابان فردوسی - ابتدای سیدعلی خان - ساختمان فرزین - طبقه 5 - واحد 508

همراه :09131274093 نادریان - 09133885770 مهدوی

ایمیل : design.bartar3000@gmail.com

با ما تماس بگیرید

با اصول غرفه سازی در نمایشگاه تهران آشنا شوید

نمایشگاه

اصول غرفه سازی در نمایشگاه تهران را بیاموزید.

در این مطلب قصد داریم راز و رمز غرفه سازی در نمایشگاه تهران را با شما در میان بگذاریم.غرفه سازی در نوع خود مهارتی است که باعث افزایش بازدیدکنندگان یک غرفه می شود.

غرفه سازی در تهران دارای اصول خاصی می باشد و الزاما برای موفقیت در نمایشگاه های تهران بایستی تمامی اصولغرفه سازی در تهران را رعایت نمود. همانطور که می دانید نمایشگاه های بین المللی در تهران برگزار می گردند و این نمایشگاه ها می توانند به ما در زمینه افزایش صادرات غیر نفتی کمک شایانی نمایند چراکه تمامی شرکت ها در این نمایشگاه شرکت می نمایند و از آنجایی که این نمایشگاه ها بازدیدکننده های بسیاری از خارج از کشور به این نمایشگاه ها مراجعه می نمایند.نمایشگاه های بین المللی تهران به دلیل خاص بودن سبب شده تا غرفه سازی در تهران کمی متفاوت تر باشد و اصول غرفه سازی در تهران با سایر شهرستان ها متفاوت باشد.
هدف اصلي اين مقاله ،شناسايي عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاههاي تخصصي بين المللي (صادراتي) و اولويت بندي آنها و همچنین بیان برخی نکات غرفه سازی در تهران مي باشد، و همچنین اشاره به نکات و اصول مهم در جریان غرفه سازی در تهران ابتدا با توجه به تحقيقات نظري و با جمع آوري نظرات خبرگان، انديشمندان و صاحب نظران امر نمايشگاهي و از طريق پرسشنامه خبره، متغيرها و عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاه ها و چگونگی غرفه سازی در تهران شناسايي گرديد و سپس با توزيع 300 عدد پرسشنامه اصلي در جامعه آماری و جمع آوری آن و استفاده از روش تحليل عاملي و بهره گيري از نرم افزار SPSS به شناسايی عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاههاي بين المللي پرداخته شد و با توجه به ارزش ويژه بدست آمده از فرآيند استخراج و تجزيه و تحليل آن به چهار عامل ذيل با اولويت اول تا چهارم دست پيدا كرده ايم. 1- توجه به مديريت و هدايت عملكردي نيروها و تبليغات حرفه اي و تخصصي از نمونه موارد مهم و موثر در غرفه سازی در تهران می باشد
2- شفاف سازي براي مشاركت كنندگان و لزوم نظام حمايتي و رعايت اصول بازرگاني و نمايش كالا از دیگر نکات مهم در مینه غرفه سازی در تهران می باشد
3- توجه به شرايط حاكم بر جامعه و همكاري و مشاركت همه عوامل درگير نمايشگاه های بین المللی
4- توجه به زمان و فضاي برگزاری نمايشگاه
در كشور ايران برای رهايی از وابستگي به نفت، سياست جايگزيني صادرات غيرنفتی جهت تامين ارز مورد نياز كشور يعنی صنايع داخلی را تشويق به توليد كالاهای وارداتی و صدور كالاها به ديگركشورها، بيش از هر زمان ديگري مورد توجه قرار گرفته است. در اين زمينه هر آنچه كه بتواند به توسعه صادرات غيرنفتي كمك كند مي‎‎ بايست مدنظر سياستگذاران، برنامه‎ريزان و فعالان اقتصادي قرار گيرد. يكی از ابزارهای مهم برای رونق بخشيدن به صادرات و انجام فعاليت موثر در تبليغات و بازاريابی كالاها و خدمات، نمايشگاهها مي‎باشند. با توجه به نظرات كارشناسان اقتصادي و بازرگاني از موثرترين نمايشگاهها در توسعه صادرات غيرنفتی، برگزاری نمايشگاههای تخصصی (صادراتی) بين المللی است. البته مشروط به توجه به اصول شرکت در نمایشگاه و همچنین اصول غرفه سازی در تهران و سایر نمایشگاه های بین المللی. در اين مقاله ابتدا تعريف، دسته بندي انواع نمايشگاهها، و تشريح مختصری عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاهها ارائه شده، و پس از بررسی روش شناسی پزوهش، در نهايت به بحث و تفسير نتايج پرداخته شده است .كه اين تحقيق به بررسی عوامل موثر بر موفقيت آن می‎پردازد.

تعريف نمايشگاه و غرفه سازی در تهران

در ابتدا بهتر است تعریف کاملی از نمایشگاه داشته باشیم
1-محل نمايش دادن و جاي جلوه دادن
2-محلي كه متاعهای بازرگاني، محصولات كشاورزی و مصنوعات كارخانه ها يا آثار باس
تانی را به نمايش گذارند تعريف شده است.
برای عبارت نمایشگاه در زبان های دیگر نیز می توان معادل هایی را پیدا نمود : Fair ، Exhibition و Ausstellung، Messe (آلماني) وExposition ( فرانسوي).
مكاني براي عرضه كالاهاي توليدي بنگاههاي اقتصادي است، این تعریفی است که این روزها در ایران می توان از نمایشگاه داشت. حال آنكه امروزه در كشورهاي پيشرفته نمايشگاه بيشتر براي رونق مبادلات و تسهيل ارتباطات تجاري بكار برده است.

رسالت اصلي نمايشگاههای بين المللی و غرفه سازی در تهران

علاوه بر موارد بالا، اصلاح، تقويت و بهبود سيستم توزيع نيز می باشد چرا كه برخی برپايی نمايشگاه را صرفا جهت دسترسی مستقيم به مصرف كننده نهايی می دانند. نمايشگاه ها، نمايشگاههای سازمان يافته ای از آثار هنری، علمی، يا صنعتی هستند كه علاقه مردم را بر می انگيزانند، توليدات را افزايش و تجارت را گسترش می دهند، يا پيشرفت يا انجام متنوعی از فعاليت های مولد را نشان می دهند بعضی از اهداف ملی صادرات و نمايشگاه ها را استفاده بهتر از منابع ملي، پيشرفت فنی، كاهش بيكاری، گسترش بازار به آنسوی مرزها و افزايش درآمد های ارزی می دانند. صاحب نظران ديگری نمايش محصولات و پيشرفت های جديد، توسعه بازار، اخذ نمايندگی و سفارش و فروش كالا، تغيير باور ها، بازاريابی و آزمون ايده های جديد را به عنوان برخی از اهداف نمايشگاهها مطرح مي كنند .

طبقه بندی نمایشگاه های بین المللی

نمايشگاههاي عمومي
نمايشگاههاي عمومي همانطور كه از اسمشان پيداست، در آنها عموم كالاها اعم از مصرفي و سرمايه اي در معرض نمايش گذاشته مي شود.چنين نمايشگاههايي ممكن است در سطوح منطقه اي، كشوري و بين المللي برگزار گردد. نمايشگاه بين المللي تهران يكي ازبهترين نمايشگاههاي عمومي بود كه هر ساله تا سال 1379 تشكيل مي گرديد و از اين سال به بعد برگزاري آن لغو و به نمايشگاههاي تخصصي بين المللي تغيير وضيعت پيدا نمود.
نمايشگاههاي تخصصي
نمايشگاههاي تخصصي به منظور نمايش و عرضه گروه خاصي از كالاها، مصرف كنندگان خاص و يا موضوع و تكنولوژي خاص برگزار مي شود. بطور مثال نمايشگاههايي كه جهت نمايش خودرو سواري برگزار مي گردد يكي از اين گونه نمايشگاهها است. در كشور ايران نيز جهت افزايش و تقويت صادرات كالاهاي غير نفتي توجه خاصي به اين نمايشگاهها شده است. البته بايد با تقويت روابط عمومي و انجام تبليغات بيشتر، توجه خارجيان را به اين گونه نمايشگاهها نيز بيشتر نموده تا اثربخشي اين گونه نمايشگاهها بر صادرات غير نفتي بيشتر شود. اين نمايشگاهها اهميت بيشتري نسبت به بقيه نمايشگاهها دارند و در حال حاضر حدود ??% از نمايشگاههاي برگزاري در دنيا از اين نوع مي باشند.
نمايشگاههاي اختصاصي نمايشگاههاي اختصاصي بيشتر جهت عرضه كالاهاي توليد شده داخلي در كشورهاي ديگر مي باشد. اين امر بيشتر به منظور تقويت و بهبود روابط تجاري ميان كشور مبداء و ساير كشورها صورت مي گيرد. نمايشگاههاي اكسپو
نمايشگاههاي اكسپو بيشتر جنبه نمايشي داشته و به لحاظ بازرگاني عملا خنثي مي باشند.(دياني،1372، 15) در اين گونه نمايشگاهها بيشتر علوم يا تكنولوژي هاي جديد به نمايش گذاشته مي شوند. معمولا اين گونه نمايشگاهها از تخصصي ترين و پيشرفته ترين نمايشگاهها بوده و غير مستقيم در دراز مدت در اختيار تجارت قرار دارند. از مهمترين اين گونه نمايشگاهها مي توان به نمايشگاه 1998 پرتغال ، نمايشگاه 2000 هانور آلمان و نمايشگاه ژاپن اشاره نمود.
و در نهايت، نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالاها مد نظر بوده كه در حال حاضر در دنيا از زمره نمايشگاه خارج شده است. البته در ايران دراسفند ماه هر سال نمايشگاه فروش پوشاك بهاره در محل دائمي نمايشگاه برگزار مي گرديد كه در زمره اينگونه نمايشگاه ها بود.

عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاههاي بين المللي تخصصی و غرفه سازی در تهران

عوامل متعددی بر موفقيت نمايشگاه ها اثر دارند. که غرفه سازی در تهران و شهرستان ها نیز از نمونه این موارد می باشد. هر نمايشگاه دو بخش مرتبط و مهم دارد كه بايد با تعامل و همكاری يک ديگر موجب موفق شدن نمايشگاه شوند. اين عوامل از دو جنبه ی برگزار كنندگان و مشاركت كنندگان (غرفه داران) قابل بررسي است.
در این مرحله است که می توانید تاثیر غرفه سازی نمایشگاه از جمله غرفه سازی در تهران و غرفه سازی در شهرستان ها را مشاهده نمایید از این رو تصمیم در ارائه نکات و اصول غرفه سازی در تهران در این مقاله گرفته ایم. تنظيم برنامه هاي دقيق براي مراحل نمايشگاه:
برخي صاحب نظران از جمله فرد پالمبو و همكاران (1998)، اوگونرومبي (1997)، و (علمي 1374: 10) معتقدند كه از عوامل مهم شركت در يك نمايشگاه يا برگزاري آن، برنامه ريزي صحيح و دقيق و تعيين اهداف روشن براي مراحل مختلف برگزاري است كه براي برگزار كنندگان و مشاركت كنندگان باتوجه به اهداف برگزاري متفاوت خواهد بود. تحقيقات قبلي نشان مي دهد كه تنها يك سوم تا يك دوم شركت كنندگان براي شركت كردن اهداف روشن و مكتوبي داشته اند.
بودجه ی مناسب جهت غرفه سازی در تهران و ساخت غرفه نمایشگاهی
بودجه بندی و كنترل هزينه ها از مسائل عمده ای است كه بايد هنگام برنامه ريزی به آن توجه ويژه ای معطوف شود و بخش عمده ای از موفقيت در نمايشگاه اختصاص بودجه ی مناسب برای اجراي مراحل مختلف برگزاري هر نمايشگاه است.
متوسط هزينه ی شركت در يك نمايشگاه را بين پانزده تا سي هزار دلار برآورد می كند. وی هزينه هايی از قبيل اجاره ی محل، نصب تجهيزات و امكانات، دكور، چاپ كاتالوگ و بروشور، استخدام نيروی انسانی پاره وقت، و برق و تلفن را از اقلام عمده ی بودجه نمايشگاه می داند.
مشخص بودن اهداف حضور به طور كامل و شفاف:
هدف غرفه داران برای شركت در نمايشگاهها ملاقات با مشتريان جديد، عرضه كالاهای جديد، و گرفتن سفارش است. برای برگزاركنندگان و مشاركت كنندگان اهداف حضور بايد كاملاً مشخص و روشن باشد. ممكن است به دلايل سياسی حضور در يك يا چند كشور ضروری به نظر برسد كه جزء اهداف برگزار كنندگان است، ولی از نظر اقتصادی ممكن است دارای اهميت نباشد و برای مشاركت كننده از نظر اقتصادی حضور در نمايشگاه پيشبرد فروش و دست يابی به بازارهای جديد مطرح باشد.
حتما توجه داشته باشید غرفه سازی در تهران و در کل غرفه سازی نمایشگاه از مواردی است که به حد چشمگیری در میزان موفقیت شما می تواند موثر باشد. غرفه سازی در تهران با غرفه سازی در سایر شهرستان ها متفاوت می باشد و دارای اصول متفاوتی می باشد برای همین لازم است برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی تهران تمامی قوانین غرفه سازی در تهران را مد نظر قرار دهید.

انتخاب مناسب نمايشگاه و اجرای طراحی غرفه وغرفه سازی در تهران: انتخاب بهترين نمايشگاهی كه با فروش، بازاريابی، علامت تجاری، يا ساير اهداف شركت تطبيق يابد نخستين گام به سوی موفقيت است. آيا نمايشگاهی را كه انتخاب شده است، مناسب ترين نمايشگاه برای رسيدن به اهداف ماست؟ زيرا باتوجه به نمايشگاههای مختلف در داخل يا خارج از كشور به صرفه و صلاح هر شركتی است كه با مطالعه و كارشناسی، بهترين گزينه را براي حضور انتخاب كند. مديريت قوی و كارآمد:
از اصلی ترین نکات در غرفه سازی در تهران برای اداره ی مطلوب يك نمايشگاه و يا يك غرفه، انتخاب مدير شايسته و كارآمد نهايت ضرورت را دارد. خصصوصيات مدير برگزار كننده با مدير غرفه ی يك شركت باتوجه به اهداف و وظايف متفاوت، تا حدودی تفاوت دارد. هم چنين دال ميرنيز به
عنوان گام ششم در موفقيت نمايشگاهها با ارائه ی آمار از تحقيقات انجام شده، بر نقش و اهميت مديريت تاكيد دارد.شناسايی حرفه ای گروه هدف، پيش بينی مكانی برای تعامل غرفه داران و بازديدكنندگان، آموزش كاركنان در امر نمايشگاه (دانشگاهی و غيردانشگاهی)، و ارزيابی و مستند سازی یک نمايشگاه از جنبه های مديريتی است كه هجورت(2003) مورد بررسی قرارداده است. تبليغات و اطلاع رسانی:

از سويی برگزاركنندگان، با تبليغات به صورت عام، به معرفی شركت كنندگان، توانمندی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كشور می پردازند. اطلاع رسانی از طريق رسانه ها برای حضور متخصصين، در نمايشگاه و ارائه ی اطلاعات كلی به بازديدكنندگان صورت می پذيرد از ديگر سو مشاركت كننده نيز، به صورت حرفه ای و تخصصی با تبليغات به معرفی كالای خود می پردازد و با ارائه ی اطلاعات، توانمندی شركت يا موسسه ی خود را با كاتالوگ، پوستر، بروشور و يا با رسانه ها به اطلاع افراد می رساند. غرفه سازی در تهران از امور ضروری می باشد چراکه بازدیدکنندگان را می تواند به خود جذب نماید.

منبع:masihadesign.com