اطلاعات تماس

خیابان فردوسی - ابتدای سیدعلی خان - ساختمان فرزین - طبقه 5 - واحد 508

همراه :09131274093 نادریان - 09133885770 مهدوی

ایمیل : design.bartar3000@gmail.com

با ما تماس بگیرید

آموزش اصول غرفه سازی در نمایشگاه و آراستن آن

نمایشگاه

 چگونه در نمایشگاه غرفه بسازیم و آن را تزئین کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تا چگونگی ساختن غرفه ها و آراستن آن را به شما آموزش دهیم.ساختن اصولی غرفه و تزیین آن به افزایش بازدید در نمایشگاه ها کمک می کند.

برای غرفه سازی و غرفه آرایی نمایشگاه به شما پیشنهاد می نماییم که به جایی تماس با یک شرکت نجار غرفه ساز با یک شرکت طراح صنعتی و متخصص در زمینه غرفه سازی تماس بگیرید

هدف ما در این مقاله مقایسه طراحی صنعتی و نگاه نجاری به غرفه سازی و غرفه آرایی می باشد.

نمایشگاه

در یک تحقیق که یک تیم کارشناسی 4 نفره غرفه سازی و غرفه آرایی انجام داده بودند دریافتند که در هر سال حداقل 30 نمایشگاه فقط در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر میگردد و بیش از 1000 شرکت کننده دارد و در مجموع از این تعداد شاید 10 نمونه غرفه سازی دارای طرح جدید، طرح غرفه خلاقانه و بدیع و متناسب محصول یا خدمات خریدار بوده است! چرا؟ یعنی 1000 غرفه، حداقل 100 غرفه سازی و 200 غرفه آرایی و 700 غرفه ساده بدون ساخت ، 10 طرح جدید مشتری پسند !!!؟؟

علت اصلی، مدل رایج و عرف غرفه سازی است: در حالت رایج شما برای سفارش غرفه با سی شرکت نجار غرفه موجود در تهران تماس می گیرید و در خواست اشتباه طرح رایگان را دارید و بین آنها یکی را انتخاب می کنید ! کجای طرح رایگان غرفه ایراد دارد؟ طرح مجانی غرفه سازی که خوب است!!

شرکتهای غرفه ساز (نجار) دارای آرشیو های خارجی و داخلی متعددی هستند که این پکیج های تری دی مکس طرح های پایه ای دارد بعد از تماس هر شرکت کننده در نمایشگاه، عکس و نام را تغییر داده و تحویل شما می دهند بر عکس تیم های طراح صنعتی که با اشراف علمی به وزن و بار اضافی روی اشیاء، تسلط به اصول زیبایی شناختی معماری، ایده پردازی جدید، طراحی استند محصول خاص و… می توانند غرفه ای جذاب و بی همتا برایتان طراحی کنند.

طراحی صنعتی غرفه نمایشگاهی: طراح صنعتی غرفه وظیفه دارد مسلط به علم ساخت مدل، متریال و نور پردازی حرفه ای باشد. طراح صنعتی غرفه نمایشگاه برای محصول شما با توجه به روش نمایش، اندازه و شرایط آن یک استند محصول سه بعدی حرفه ای و کم نظیر طراحی میکند. حتی می تواند استند محصول سه بعدی را طراحی صنعتی کند که قابل حمل و پرتابل باشد یا شرایط ایستایی منحصر به فردی داشته باشد.

غرفه سازی نمایشگاه مبتنی بر ایده جدید است یعنی استفاده از سر در جدید، قوس و اسپیرال جذاب در غرفه سازی و…
ضعف شرکتهای نجار غرفه ساز برای درک ضعف این شرکتها به تحقیق نا محسوسی که بین 5 شرکت پر تبلیغ از این دست پرداختیم بسنده می کنیم؛

عدم داشتن طراح زبده صنعتی: طراح زبده کسی است که نگاه صنعتی به طرح داشته باشد، ایده دهنده باشد نه اینکه کپی کننده. طراح خوب مسلط به یکی از نرم افزارهای سه بعدی ساز مثل مایا یا تری دی مکس با خروجی نور 90% مشابه واقعیت است یعنی نور پردازی در تری دی مکس را با موتور های نور وی -ری یا منتال ری یا فرای رندر یا فاینال رندر می شناسد و نور محیط قبل از خروجی سه بعدی را جوری طراحی می کند که شما و مدیران نا آشنای صنعت بتوانند تا 90% مشابه واقعیت غرفه نمایشگاه خود را قبل از ساخت ببینند دیدن نماهای غرفه و جایگیری دقیق و اندازه دقیق مهندسی سازه در نماهای مختلف به مدیران کمک می کند تا برای مهندسی فروش و سیاست های فروش و جذب مشتری برنامه ریزی دقیق کنند.

چه طور نجاری غرفه با یک تیم و طراحی غرفه با شرکت دیگری باشد؟ نا هماهنگی – افزایش هزینه؟ نه، مدل درست کار این بود که شما ابتدا تمام بایدها را به یک شرکت طراح صنعتی انتقال و پس از قرارداد طراحی غرفه، طرح نهایی را تحویل بگیرید در صورت امکان خروجی اتوکد طرح غرفه از حداقل سه نما با اندازه ها را از شرکت طراح صنعتی بگیرید غرفه سازی را به مناقصه محدود بگذارید در نتیجه شرکت های نجار غرفه ساز متوجه تسلط شما و میزان خواسته شما می شوند و در نهایت مجبورند طرحی با سلیقه شما بسازند و با قیمت مناسب نه طرح خودشان و قیمت غرفه سازی گزاف، پس شما برنده هستید!

منبع: masihadesign